본문 바로가기

심층 자기 인식

내가 그토록 성공하고 싶었던 이유


트래비스 스캇, 랩퍼

진실은 때로는 비참하고
진실은 때로는 마음이 정말 아프고
진실은 때로는 정말 끔찍하다

최근에, 내가 두려워 하는 것을 공책에 적어내려 갔다
공책의 맨 위에는 이렇게 적었다
" 두려움 쪼개기 "

무작정 내가 두려워하는 것을 떠오르는대로 유치하게 한 문장을 적고는,
마음이 조금은 가벼워진다. 그러나 뭔가 여전히 가슴속에 응어리 져있음을
느낀다. 그래서 그 밑에 이렇게 자문하듯이 한문장을 더 적는다
" 그래서 여기서 더 두려운건 뭔데 ? "

이런식으로 계속 나의 두려움을 추적해 나갔다
어느새 10문장이 넘어 버렸다

이런 과정을 거쳐,
깊이 깊이 감춰져 있었던
내가 정말로 마주하기 싫은
내가 회피하고 싶었던
문장을 마주하게 됬다
여기서 난 끔찍한 진실을 알게 되었다

내가 왜 그토록 성공하고 싶은지
내가 왜 그토록 나를 괴롭혀 가며 열심히 했는지
내가 왜 그토록 어떤 목표에 집착했는지

이런 무거운 주제뿐만 아니라,
내가 왜 좋은 결혼을 해서 좋은 가정을 만들고 싶은지
내가 왜 부모님을 해외여행을 보내드리고 싶은지
내가 왜 이 사회에 기여하고 싶은지
내가 왜 돈을 많이 벌고 싶은지
이런 긍정적인 목표들을 내가 왜 이루고 싶어하는지도 알게 되었다.

이 사실을 나는 회피하고 싶었기 때문에
나는 내 분야에서 성공해야만 했고
나는 부자가 되야만 했고
나는 좋은 결혼을 하고 좋은 가정을 만들어야만 했다
다시말해,

내가 사람들에게 그렇게 중요한 사람이 아닐수도 있다는 사실을 회피하고 싶어서
나는 중요한 사람이 되어야만 했다.

그냥 그렇다고
이건 이거고
난 어차피 결국 성공 할꺼니까

그리고 중요한 사람이 아니기 때문에
내가 하고 싶은걸 더 과감하게 펼칠수 있는것이니까.


The truth is sometimes miserable

The truth is sometimes my heart really hurts

The truth is sometimes really terrible



Lately, I've been writing down what I'm afraid of

At the top of the notebook I wrote:

"Splitting Fear"



I write childish sentences as soon as I think of what I fear,

My heart feels a little lighter But there's still something lurking in my heart

feel So I write one more sentence below it as if asking myself like this

"So what are you more afraid of here?"



This way I kept chasing my fears

Over 10 sentences

Through this process,

deeply hidden

I really don't want to face

I wanted to avoid

came across a sentence

Here I learned the terrible truth



why i want to be so successful

Why did I torment me and work so hard?

Why am I so obsessed with a certain goal?



In addition to this heavy topic,

Why do I want to have a good marriage and make a good family?

Why do I want to send my parents on a trip abroad?

Why do I want to contribute to this society?

why i want to make a lot of money

I also understand why I want to achieve these positive goals.

Because I wanted to avoid this fact
I had to succeed in my field
I had to be rich
I had to get a good marriage and make a good family
In other words,

I want to avoid the fact that I may not be that important to people.

I had to be a special person.


THIS IS JUST WHAT IT IS
SO WHAT
I'm going to be successful in the end anyway

And because i am not important person
so I can do what I want to do more boldly.

반응형